kedvenc kezdőlap oldal küldése

Harcsacsíkok gombás-zöldséges tésztaágyon

 

A harcsa húsa rendkívül ízletes, ráadásul szinte szálkamentes, s mint a halak húsa általában, könnyen emészthető, tápláló. A harcsa zsírban relatíve gazdag: 10 deka harcsahúsban több mint 11 gramm zsiradék van. Ám a halak zsírszöveteiben lévő halolaj - szemben más állati zsiradékokkal - telítetlen zsírsavakban gazdag. Ezek gátolják a vérrögképződést, csökkentik a vérzsír szintjét, szabályozzák a vérnyomást, így mérsékelhetik a koszorúér-megbetegedések veszélyét. Ismert, hogy a rendszeres halfogyasztók körében kisebb az infarktus előfordulási aránya.

 

Miért ezt ajánljuk? Mert a magyar még mindig a világ egyik legkevesebb halat fogyasztó nemzete, pedig a halfogyasztás nagyon egészséges. Ezt már a magyarok is tudják, de mégsem eszik a halat...

 

A halban lévő olaj egyik zsírsavkomponenséről kiderült: a szervezetben erélyes gyulladáscsökkentő anyag keletkezik belőle, amely elsősorban azt a krónikus gyulladást mérsékli, ami valószínűleg az érelmeszesedés alapja. A halak húsa emellett vitamindús: a zsírban oldódók közül elsősorban A- és D-vitamint, a vízben oldódók közül pedig B1-, B2- és B12-vitamint tartalmaznak nagyobb mennyiségben, és ásványi anyagokban is bővelkednek, jelentős a vas-, szelén-, cink-, foszfor- és jódtartalmuk.

 

A halhús azonban nemcsak ezért, hanem magas víztartalma és a benne lévő teljes értékű fehérjének köszönhetően is egészséges - a harcsa húsának a víztartalma a 72 százalékot közelíti, proteintartalma pedig több mint 15 százalék -, mindezek miatt fogyókúrás étrendbe is kiválóan illik. A halak között zsírosnak számító harcsa esetében is 10 deka hús energiatartalma mindössze 163 kilokalória.

 

Harcsacsíkok gombás-zöldséges tésztaágyon

 

Hozzávalók:

- 1 darab főzőhagyma
- 1 kisebb cukkíni
- padlizsán hasábokra vágva
- gomba cikkekre vágva
- bébirépagolyók
- 20 deka csíkokra vágott harcsa
- só
- őrölt bors
- olívaolaj
- 2 deci főzőtejszín
- 25 deka rigate tészta

 

Elkészítése:

A szeletekre vágott hagymát olívaolajon megfonnyasztjuk, majd a hozzáadott szeletelt zöldségeket közepes lángon félpuhára pirítjuk, mellétesszük a fűszerezett harcsacsíkokat, és az egészet készre pároljuk. Az előre megfőzött rigate tésztát hozzáadjuk, tejszínnel és fehérborral dúsítjuk. Sóval, őrölt borssal, friss kakukkfűvel, rozmaringgal fűszerezzük, tálaláskor parmezánnal ízesítjük.

 

© 2009 Tihanyi Belső-tó Nonprofit Kft.                                                                                                                                                         Impresszum | Adatvédelmi nyilatkozat | Honlaptérkép